Select Your Style

Choose your layout

Color scheme

5 mituri frecvente in business coaching

0230

5 mituri frecvente in business coaching

De multe ori ma lovesc de perspective incerte si prejudecati cand vine vorba de business coaching, asa ca pentru azi v-am pregatit o lista de mituri pe care merita sa le intelegem si demistificam ­čÖé Daca vrei sa beneficiezi de coaching in scopuri de business sau sa oferi servicii de business coaching, atunci acest articol este pentru tine:

 

1. Cu cat mai mare compania, cu atat mai mare contractul

Pentru a crea o schimbare autentica si de durata, trebuie sa lucrezi pentru a intelege problema si a oferi solutiile la toate nivelurile. Asta inseamna ca vei avea nevoie sa lucrezi cu o persoana care are putere de decizie in companie, iar cu cat mai mare este compania, cu atat va fi mai greu sa ajungi la aceasta persoana.

Asadar, constientizeaza valoarea serviciilor oferite in functie de timp si de rolul organizational pe care il abordezi.

2. Un coach trebuie sa le stie pe toate

Desi pare ca un coach este un "datator de sfaturi" profesionist, acest mit este cat se poate de departe de realitate. A oferi sfaturi inseamna a crea dependenta, ori tu, in calitate de coach, iti doresti sa il faci pe cel din fata ta sa isi gaseasca singur raspunsurile, pentru ca el/ea detine solutiile potrivite pentru el/ea. Un coach ofera suportul si creeaza cadrul necesar pentru a explora problemele.

3. Coaching-ul e terapie si nu are ce sa caute in business

A face coaching nu este egal cu a face terapie. Daca in terapie explorezi cauzele si trecutul, in coaching explorezi situatia curenta si obiectivele/scopul pentru care lucrezi. Desi ambele au la baza psihologia, cele doua sunt diferite si au rezultate diferite. Iar in business, coaching-ul este metoda cea mai buna de a imbunatati relatii interpersonale, procese, tipuri de management etc.

4. Coaching-ul este un beneficiu salarial simpatic

Coaching-ul nu este ceva ce primesti ca angajat din partea companiei pentru a-ti petrece timpul altfel, ci este un serviciu profesionist care, in timp, imbunatateste performanta individuala si de echipa, creste vanzarile, imbunatateste relatiile interpersonale si comunicarea interna etc. Plus ca, daca nu vrei sa te schimbi si nu intelegi beneficiile unui proces de coaching, nu vei vedea nici unul dintre aceste rezultate.

5. Coaching-ul e numai pentru oamenii-problema

Dupa cum am spus si mai sus, a face coaching inseamna a vrea sa iti folosesti potentialul, a vrea sa iti intelegi limitele, a-ti imbunatati performantele si a-ti echilibra viata profesionala si personala (pentru ca cele doua nu sunt atat de separate pe cat ne place sa credem). Asadar, aceasta prejudecata nu isi are locul intr-un proces de coaching ­čÖé

 

Voi ce alte mituri ati mai intalnit legat de coaching si mediul de business?

 

No Comments

Comments are closed.