Freepik from www.flaticon.com is licensed by CC 3.0 BY

Conform Gallup, în interacțiuni dramatice la locul de muncă se pierd până la 550 de miliarde de dolari pentru companiile americane, afirmă Dr. Nate Regier, psiholog american și fondator al companiei de training și consultanță Next Element. Drama creează tensiuni și conflicte care pot fi bune pentru showbiz sau povești, însă nu pentru interacțiunile profesionale ori personale.
Care sunt comportamentele care întrețin conflictul?

  1. Presupunerile

Dacă vrei să întreții drama și să perpetuezi energia negativă a conflictului într-un mediu de lucru, cel mai la îndemână comportament este acela de a presupune, înainte de a verifica faptele. Soluția este, bineînțeles, o comunicare eficientă pentru a înțelege situația din toate unghiurile și a folosi faptele pentru a soluționa conflictul.

  1. Concentrarea pe un singur fapt

De multe ori, lucrul în echipă înseamnă și fragmentarea task-urilor astfel încât angajații pierd din vedere întregul sau faptul că au același obiectiv comun. De aceea, apar conflictele, tensiunile și frustrările, fiecare concetrându-se pe ce are de făcut în detrimentul colegilor săi. Când astfel de comportamente sunt identificate, întrebări precum ”Care este misiunea companiei?”, ”De ce sunt azi la birou?”, ”Cum ajut/ajutăm clienții?” funcționează în a schimba perspectiva și a aduce concentrarea pe viziune, nu pe task.

  1. Lipsa sincerității

Poate nu este cel mai evident factor, însă, detensionarea sau chiar prevenirea conflictelor negative și a dramei la locul de muncă o reprezintă asumarea și comunicarea deschisă a sentimentelor. De multe ori, replici dure și comportamente pasiv-agresive apar pentru că oamenii nu pun punctul pe problemă și nu spun ceea ce îi deranjează sau care sunt așteptările lor. În metoda Leading out of Drama, care ajută la convertirea energiei negative în energie pozitivă și productivă, aceasta este una dintre primele recadrări: a învăța să fii deschis cu șefii tăi, colegii tăi, angajații tăi etc. De exemplu, în loc să spui ”Când o să fie gata planul? Îl tot aștept de dimineață!”, poți spune ”Sunt stresat din cauza că îmi doresc ca acest proiect să meargă bine și mă bazam pe tine ca acest plan să fie gata de dimineață.”. Observați diferența?

  1. Lipsa susținerii echipei

Un alt comportament care întreține conflictul la locul de muncă este oferirea de sfaturi nesolicitate sau, dimpotrivă, ignorarea completă a unui coleg care trece printr-o perioadă stresantă. Ce e de făcut în acest caz? A face parte dintr-o echipă înseamnă și a te putea baza pe ceilalți – oferă sprijinul și oferă ajutorul atunci când observi că un coleg/o colegă face eforturi și nu obține rezultatele scontate.

  1. Diferența așteptări – realitate și lipsa limitelor

O altă greșeală frecventă care generează și întreține conflictul o reprezintă lipsa unor limite sau limitele confuze existente într-o relație profesională. Dacă un angajat are anumite așteptări și își asumă anumite roluri, acestea trebuie comunicate foarte clar și recalibrate conform realității companiei / organizației / echipei. A stabili limitele rolului tău reprezintă o poziționare asumată, astfel încât să nu fii parte din problemă, ci din soluție.
Comportamentele dramatice sunt recurente și fac parte din interacțiunile umane, de aceea, este datoria fiecărui angajat să își înțeleagă și asume atât propriul comportament față de conflict, cât și să comunice eficient și transparent cu colegii și șefii săi, pentru a nu întreține drama sau negativitatea. Aceste comportamente se pot schimba cu atenție și responsabilitate.
Daca vrei sa inveti cum sa gestionezi energia conflictului si sa cresti eficienta comunicarii interpersonale de la prima intalnire cu clientul tau, colegul tau, seful tau, atunci Master Training-ul pe care il organizam in noiembrie este pentru tine

Pin It on Pinterest

Share This